niedziela, 15 kwietnia 2012

Jak zrobić flakon z papieru ?? (DIY)

Wiosna! Staram się aby w każdym zakątku mojego domu były kwiaty. Szczególnie w tym okresie, nie mogę się oprzeć tulipanom, żonkilom :) tak pięknie wyglądają w domu i nadają wiosennego nastroju :)
A że flakonów nie mam zbyt dużo, tak oto zrodził się w mojej głowie pewien pomysł! Poniżej przedstawiam tutorial :)

Jak zrobić flakon z papieru ??



Potrzebne będą:
- słoik  (w moim przypadki litrowy);
- nożyczki;
- karton;
- długopis/ołówek;
- klej biurowy;
- rurki gazetowe.



Podstawę słoika odrysować na kratonie dwa razy i wyciąć. To będzie dno wazonu. Następnie Pomiędzy wycięte kartony wklejam rurki gazetowe, które będą szkieletem całej konstrukcji :)


Na tekturowym dnie kładę słoik i oplatam wkoło niego rurki.


Oplotłam całą wysokość słoika, a powyżej zrobiłam prześwity - tak abym mogła później podglądać ile jest wody w słoiku, lub do jakiej wysokości ja wlać. Słoik został na stałe wbudowany we flakon!


A tak wygląda już skończony i pomalowany flakonik. Te "prześwity" o których pisałam sprawdzają się naprawdę świetnie! Można przepleść pomiędzy nie wstążkę lub jakaś ozdobę :)
Zrobienie takiego flakonu zajmuje nie więcej niż pół godzinki - nie licząc oczywiście malowania, ale tym razem odpuściłam wewnętrzną stronę (bo i tak jej nie widać).


No i proszę, żonkile prezentują się baaardzo dostojnie :)


3 komentarze:

  1. Podoba mi się ten pomysł, szczególnie ten podgląd na ilość wody :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. no no no, faktycznie. prześwity to świetny pomysł :)

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam do komentowania moich postów :)