środa, 16 maja 2012

Baskinka - czyli falbanka w talii (DIY)

Baskinka! wiedziałyście co to takiego??

Dorothy Perkins

 Ja się dowiedziałam o takim słowie dopiero szukając zdjęć do tego posta :) uszyłam swoją "falbankę" nawet nie wiedząc, ze ma ona swoje nazewnictwo! :)

Z powodu niedawnej uroczystości zachodziłam w głowę w co się ubrać. Strój miał być elegancki ale modny. Postawiłam na prostą sukienkę, ale w przeddzień tejże uroczystości wpadł mi do głowy pewien pomysł..
Całość jego realizacji wyglądała tak:
spontaniczny pomysł, krótko obmyślany projekt i najważniejsza część - wykonanie. Po niecałych dwóch godzinach moja Baskinka była gotowa (niestety nie wiedziałam jaki będzie efekt moich prac i nie dokumentowałam procesu szycia:( ).

Uszyłam ją ze starej spódnicy wykorzystując gotowy już pas, dodatkowo paseczek tego materiału wykorzystałam jako akcent przy kołnierzyku bluzki. Moja Baskinka jest odrębna częścią garderoby, jest nakładana na spódnicę i mogę ja łączyć w dowolnych zestawieniach.

A oto efekt:

Na zdjęciach widać również kopertówkę której wykonanie prezentowałam na blogu :)


Mam w planach uszyć jeszcze Baskinkę w kolorze czarnym - ewentualnie mogę zrobić tutorial - jeżeli jesteście zainteresowane piszcie!! :)

7 komentarzy:

  1. słowo znane mi już od czasów dzieciństwa, bo miałam kiedyś białą bluzeczkę z baskinką. Świetnie wyglądasz w tym zestawie! Pomysł przedni i kopertówka prezentuje się znakomicie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Super, pomysłowa dziewczyna ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem za kursem ja ostatnio przyszyłam gotową satynową falbankę wydłużając bluzkę w tunikę. Efekt świetny więc jestem za takim kombinowaniem z odzieżą. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziewczyny dziękuję za miłe słowa :) jeżeli chodzi o samo uszycie baskinki nie trzeba mieć super zdolności do szycia, właściwie to konieczna jest tylko maszyna do szycia :) Anettaja postaram się niedługo zrobić kursik :) pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podpisuję się pod prośbą o kursik. Z przyjemnością oglądam Twoje kreatywne prace. Pozdrawiam,
      Mag

      Usuń
    2. Droga Mag :) dziękuję za miłe słowa, kursik postaram się zrobić w niedługim czasie, jak tylko uda mi się kupić odpowiedni materiał :)Pozdrawiam cieplutko :)

      Usuń

Zapraszam do komentowania moich postów :)